Thursday, July 25, 2013

buka puasa di Flora Kafe jom..!

dengar nama ala ala barat... susun atur perabot dan dekorasi meriah dan makanan semua sedap sedap..!

Flora Kafe antara tempat yang dayah pernah kunjungi untuk berbuka puasa bersama suami , anak dan rakan blogger . Persekitaran yang sangat menyenangkan , santai dan yang paling penting , ada surau disediakan. itu buat kami sekeluarga jatuh hati dengan Flora Kafe malah kami sekeluarga dah berjanji dengan keluarga nak buka puasa bersama-sama di Flora Kafe Ampwalk nih hujung minggu nanti ... pengalaman berbuka puasa dengan rakan blogger sebelum nih buat dayah tak sabar menanti kedatangan hujung minggu nanti ..
bersama rakan blogger dan pengurus Flora Kafe Ampwalk
mendengar nama Flora Kafe buat dayah ragu ragu juga untuk bersetuju berbuka puasa disana , tapi setelah mendapat kepastian daripada rakan blogger , yaya , restoran tersebut milik bumiputera , milik orang islam maka dayah pun bersetuju untuk menyertai rakan blogger berbuka disana.. dan salah satu faktor yang buat dayah yakin untuk berbuka puasa disana , Flora Kafe menyediakan buffet sajian makanan melayu sebagai juadah berbuka puasa. dengan harga RM 50 bagi seorang dewasa , dayah rasa sangat berbaloi sebab makanannya sedap sedap belaka..daripada kuih muih hinggalah lauk pauk .. semuanya sedap sedap belaka..

ini antara lauk yang jadi pilihan dayah untuk pusingan pertama.. pusingan seterusnya dah tak ingat nak ambik gambar dah yer..makanan sedap jadi perhatian terhadap makanan sangat tinggi dah..harap maklum..takde saper teringat kamera bila ada makanan yang sedap sedang cair dikunyah kunyah dalam mulut..
udang dengan kerang... saper tak makan seafood.... rugi lah... sedap nih..! perah dengan limau tu...errrmmmm... jangankan mak mentua.. bapak mentua..adik ipar..abang ipar .. kakak ipar.. malah kalau aaron aziz sekalipun lalu depan mata.. tak nampak dah...... *nanti kalau ngaku nampak dia nak mintak sikit pulak kan..kan..kan.. mana buullleeehhh.. ambik la pinggan mangkuk sendiri.....hekhek..
okey//ini kali pertama dayah cuba makan pisang yang macam dipanggang dengan badam dan susu.. ambik satu sudu jer.. saja nak test la.. mana tahu tak masuk dengan selera dayah kan.. pulut tu saja ambik sikit sebab sejak dayah tumbuh gigi dayah memang suka makan pulut dengan susu..
sekali makan nak lagi daaaa... sedap weiii sedap..! biarlah gambar jer yang ceritakan betapa sedapnya makanan itu...nanti dayah cerita lelebih risau dayah hilang kawalan pulak...ioll nih namanya dah jadik mak budak tapi iman nipis je... hiihii.. oh... dugaan... puasa kerana Allah...ingat dayah..ingat...ingat..pisang sira... *saya ingat awak sedap 
bubur cha cha.... sesetengah orang suka bubur lain kan.. rezeki dayah la langkah kanan...kebetulan bubur cha cha memang antara bubur favourite dayah.. sedap..... boleh la... entahlah... huhu... *puasa..puasa.. jangan ingat bubur tu punya sedap...jangan ingat..jangan ingat.. uuuwwaaaa.....
budak budak.... apa saja bersalut coklat...dia sengeh senyum lebar la kan.. tapi dayah suka.. dayah rasa suka sangat sangat... bagus lah flora kafe nih..... dititik beratkan selera pengunjung daripada dewasa sampai la kanak kanak.. kalau dewasa cuma RM50 seorang.. kanak kanak pulak cuma RM 22 dan kalau kanak kanak bawah enam tahun tu.. semua on the house.. owner flora kafe belanja.. iyer.. bagi kanak kanak bawah enam tahun, tiada bayaran dikenakan.. :D
surau lima bintang kata suami dayah.... dia lepas minum air zam zam dan makan kurma.. terus gi solat maghrib dulu.. memang tabiat dia gitu.....tambah kalau makan buffet.. sebab dia takmau nanti kalau dah makan banyak.. dah berat nak bangun solat.... hikhik..
inilah dia...... kali pertama dayah jumpa.. pihak Flora Kafe sediakan air zam zam untuk berbuka puasa.. kalau kurma tu memang dah biasa sangat kan.... tak sangka kan.. kafe yang cantik dan nampak moden nih begitu baik hati dengan pelanggannya..
 itulah antara pengalaman dayah...

mungkin kalau nak dibandingkan dengan resoran atau hotel mewah.. apa sangat la yang dayah kongsikan nih ye dak...? well... selera masing masing tak sama...... Flora Kafe yang terletak di Ampwalk Jalan Ampang nih sangat selesa dan mesra pengunjung.. bab makanan memang sedap.. bagi sesetengah orang.. RM50 tu besar nilainya.. daripada makan untuk seorang boleh makan untuk lima enam orang.. dayah tak nafikan itu..

:)

bagi dayah.. sesekali makan luar...
dapat pulak yang harganya mampu bayar...makanan sedap sedap.. selesa..
apa salahnya... rakan taulan yang mampu tu...
sesekali belanja la ahli keluarga ayah mak abang akak..
atau yang nak "paw" bos belanja bukak puasa..
pun boleh try datang sini.... hehe..

oh ya..

menu setiap hari tak sama tau..

tak semestinya apa yang dayah makan tu..akan ada pada hari yang nkorang nak pi makan sebab Flora Kafe tukar menu makanan setiap hari.. jadik kalau ada antara nkorang yang rasa nak cuba buka puasa kat Flora Kafe , dayah cadangkan nkorang usha usha FB Flora Kafe > klik sini < kalau ada rasa ada apa saja nak tanya.. call je la mereka... ada siap nombor telefon sekali dengan nama manager kat FB page itu...

ok...

sebelum balik........ kitorang blogger blogger nih ada bergambar...
ada banyak sangat gambar yang dayah malas nak copy satu satu..
kot ada yang rasa nak tengok gambar tu.. kalian >klik sini< je lah yer....

kalau malas nak klik pun tak pe...

dayah copy sikit tempek kat blog nih yer..

:)

selamat berpuasa semua orang..





okbai...

10 comments:

  1. nampak kemeriahannya.. ;)
    sesekali rewards untuk diri makan kat luar di bulan puasa.. ;)

    ReplyDelete
  2. Bagusnya Kafe ni - ada ruang solat, ada air zamzam... :)

    ReplyDelete
  3. akak tauuu takk, tengok gambar anak akak senyum comeyy gile meruntun jiwa macam cite shrek tu tauuuuu yang kucing buat muka sedih anyonyonyooooooo ;p

    ReplyDelete
  4. yoyoyoyo... dlm camera akak byk giler gmbar anak dayah.. anak akak punya penangan. mmg dia suka pegang camera.

    ReplyDelete
  5. Sedapnya lauk pauk... terliur tengok.. :D

    ReplyDelete
  6. hakimmm tu hensemmm betull...
    nak ngurattt bolehh??
    hehehe

    ReplyDelete
  7. pergh.. bestnya.. untung lah dapat pergi sana. hahahaha :P

    ReplyDelete
  8. Nice to meet u dear....best betul berbuka di Flora

    ReplyDelete
  9. best la..tringin nk pegi nnti bile2..hihi

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.