Friday, July 26, 2013

Resepi rahsia semperit nestum

Hehehehe awal awal lagi dayah bagitahu ia adalah resepi rahsia sebab dah bertahun jugak la beberapa orang kawan baik dayah dok mintak mintak resepi tapi dayah tak boleh bagi... dayah belajar buat biskut semperit nestum tu daripada arwah makcik kesayangan suami dayah.. dan dia mintak dayah janji supaya jaga resepi tu baik baik.. katanya.. setiap wanita mesti ada resepi rahsia sebagai senjata mengikat keluarga... maka sebab itu lah dayah tak pernah bagi resepi biskut semperit nestum tu kat kawan kawan baik yang dayah sayangi... awal awal dulu sampai merajuk jugak la bff ioll.. tapi akhirnya.. mereka mengalah jugak la.. sebab kalau mereka rasa nak makan.. dayah buatkan je lah... tak susah pun.. setakat satu bancuhan dayah boleh dapat dua tiga balang penuh.. dua tiga jam menyinsing lengan kat dapur tapi hasilnya amat berbaloi..
Tahun nih buat kali pertama dayah buat semperit nestum dengan banyak sebanyak banyaknya.....

Atas permintaan kawan kawan.. kawan dayah dan kawan mama.. kawan adik dan kawan suami.. tak sangka ada orang nak beli semperit nestum yang dayah buat.. tak lah sebanyak orang lain yang meniaga biskut raya.. selain semperit nestum dayah buat tujuh lapan jenis biskut lain.. packing cantik cantik.. gembira bila tengok biskut raya laku satu persatu.. bukan untung yang dayah kejarkan sangat.. untuk homemade cookies macam tu.. dayah jual cuma rm25 sebalang..

Tat nenas..almond london.. chocolate chip.. butterscotch.. biskut makmur.. hurrmmm biskut makmur pun antara yang dayah dapat banyak order sebab zaman sekarang memang payah dah nak dapat biskut makmur yang rasa penuh dengan kacang dan mewah dengan gula dah..kebanyakkan yang jual buat kilang.. mana nak sama dengan sentuhan dari tangan untuk satu persatu setiap biskut tu kan.. setakat nih dayah puas hati dengan feedback setiap customer.. maklumlah yang beli pun memang orang yang kita kenal.. taknak lah dek kerana hasil biskut tak sedap nanti sesama kami nih bermasam muka pulak..

Letih sangat sangat..

Tapi puas hatinya.. tak terkata..

:)

Alhamdulillah..

7 comments:

  1. salam nuzul al-quran
    salam jumaat
    singgah pagi

    ReplyDelete
  2. hihi..xpe..ckit pun rezki d bln puasa kn....time ni la niaga biskut..hihi...

    ReplyDelete
  3. dah lama rasanya tak pekena semperit ni

    ReplyDelete
  4. makmur faveret akak tu...
    mmg susah nak cari yg bebetul sedap...

    ReplyDelete
  5. psstt: boni kacak.. tunggu je kak dayah buat open house.. pastu terjah reramai pekena semperit tu.. ;)

    ReplyDelete
  6. ketahuilah ruginya org yg kedekut ilmu, bygkan ilmu kita kongsi di manfaat kan org lain pahalanya terus2an mengalir..arwah makcik yg dh meninggal kutip dividen je di alam barzah..
    sy pun jual kuih/kek..sape je nak resepi sy bg..ramai yg buat jual dr resepi sy. alhamdulillah ilmu yg sedikit dpt meraih rezeki ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kamu tak tahu erti pegang pada janji dan amanah kan cik anon.. heh!

      Byk lagi cara utk sampaikan pahala pada arwah..

      Delete

Note: Only a member of this blog may post a comment.