Saturday, August 17, 2013

bawak mok shopping barang raya

mok.. nama panggilan untuk makcik suami dayah (actually makcik dayah jugak la.. sebab dayah dengan suami dayah adalah dua pupu..) masa suami dayah kecik dulu mok selalu belikan baju melayu untuk suami dayah..arwah ibu dah lama meninggal dunia...jadik masa kecik kecik dulu adik beradik arwah ibu la yang banyak tengok tengok kebajikan suami dayah... papa (bapak  mentua) dayah polis.. selalu outstation... maka makcik makcik la tempat suami dayah menumpang kasih... *sedih woo kalau dengar cerita suami dayah..perasaan seorang anak yang dah kehilangan ibu...sila hargai ibu nkorang semasa  ibu nkorang masih hidup nih...kepada anak derhaka..sudah sudah lah...insaflah.. ok nak cerita pasal bawak mok pi shopping barang raya... seminggu sebelum raya suami dayah ajak balik kampung.. nak bersihkan kubur arwah ibu..arwah wah.. arwah tok dan arwah opah dia..  memandangkan ada rezeki lebih tahun nih.. suami dayah belikan mok keperluan raya... jujurnya bukan setiap tahun kami berbelanja sesuatu untuk mok.. kalau balik kampung pun biasanya 'hulur duit' saja.... bagi dayah tak kisah pemberian dari segi apa pun akan diterima mereka... dayah rasa dipenghujung usia mereka lebih harapkan perhatian sebenarnya... jelas sangat muka gembira mok hari tu.. dayah kalau terkenang balik rasa syahdu sensorang..sebak jugak.. siap dah nekad nih..lepas raya nih nak kumpul duit lebih lagi... next year biar ada banyak duit untuk berbelanja masa raya..nak gembirakan semua orang.. insyaAllah..

p/s : kawan kawan...minta maaf zahir batin.. nanti dayah balas semua kunjung balas yer.. ^_^ 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.