Thursday, August 15, 2013

Raya ke4, lunch kat KFC

bayang kan... sejak malam raya dah makan makanan raya..

segala jenis makanan raya.....bawak ke raya pertama..kedua...ketiga....pagi raya keempat..

tengahari raya keempat hakim dah tanya... "ibu..boleh tak makan kfc?"

haha...dayah paham si budak bijak itu dah muak la tuh..! huh..!


ok..ok...fine.... moh le kita ke kepsi...
yang syoknye...
hakim yang belanja tu..!
orang tengah banyak duit raya...
dia kasik kat dayah seratus untuk simpan dalam tabung haji dia..
yang lain dia nak belanja..

huuiii dulu masa dia kecik...tak payah dulu sangat la..
tahun lepas masa dia belum belajar guna duit..ibu dia yang uruskan hal duit raya..
hammbbooiiiii tahun nih dah belajar guna duit.. dia sendiri adjust duit dia... geram je dalam hati..

dah "besar" sangat dah ke..?

hiihii...

ini lah dianya budak hensem bijak pandai berjaya dunia akhirat.. insyaAllah.. aamiin..
masa raya ketiga...kitorang beraya sampai ke Teluk Intan.. singgah pekan Teluk Intan sebelum balik KL.
kat sana ada pasar...dayah tak tahu la downtown ke..pasar malam ke..
bebetul depan menara coondong tu.. lepas bergambar bergambar kenangan kat menara condong tu..
dayah ajak la ahli keluarga singgah jejak kaki kejap nak gak belek apa yang ada kat pasar tu..
biasalah orang perempuan kan..
tak beli pun takpe..dapat cuci cuci mata nengok barang pun dah okey dah....


hakim belanja dayah tudung ooohhh..!
dua helai lagi...
agaknya dia tengok ibu dia nih asyik pakai tudung yang sama je.. kan...

baju biru tudung pink
baju oren tudung pink
baju hijau tudung pink
baju pink tudung pink

ehhh...ehhh..

tu...dayah pakai tudung yang hakim belikan..
cantik sangat tudung nye..
selesa..

hai...mekasih la ye anak...

belanja ayah ibu makan..
belikan ibu tudung..
sobss....soobbbsss..

*saper nak jadik menantu aku bersedia dari sekarang yer...jangan dengki kalau anak aku lebihkan aku ye
kahkahkah gelak mak mertua jahat kahkahkah......

okbai.

5 comments:

  1. selamat hari raya ... btw mind follow me :)

    ReplyDelete
  2. bijak bebebudak sekarang. dulu time kita duit raya mmg parents yg pegang kan...

    http://welovesusuibu.blogspot.com/2013/08/khasiat-susu-ibu-17-yang-terhebat.html

    ReplyDelete
  3. hakim nih baik betul lah....bagus amik hati ibu hakim...hakim, umi QI nak belanja hakim mkn mcd tau sempena besday Qi...nanti jemput dtg ye 31 Ogos....invitation official umi QI jemput nanti ye yeyyyyyyy :)

    ReplyDelete
  4. seminggu hadap menu raya jemu gak.. ;)

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.