Wednesday, September 4, 2013

Bajet "hawt" .. eh! Bajet Hot

Malas benar rasanya nak kelatak kelutuk tekan touchscreen telephone pintar samsung galaxy note 2 dayah nih.. (kahkah.. motip jelas nak bgtahu nko pakai henpon apa kan...)

Tapi semuanya betul..
malas..betul..
Samsung Galaxy Note 2...betul..
Dan motip *sebab tu perenggan ala ala berulang bagitahu benda sama je ngahahahaha..

Kisahnya..
Dayah memang saja upload gambar itu gambar ini kebelakangan ni sebab nak orang gemuk lain tengok dan buang rasa rendah diri jauh jauh.. menjadi gemuk memang tak best tapi dah memang kita nih gemuk terima seadanya..ambik je gambar lepas tu upload je.  Lantak la orang kurus nak kata apa.. diorang ingat kamera atau henpon berkamera dicipta utk diorang je ke hah! Excuse me..

Walaupun I gemuk tapi hati I baik tau.. *cliché
:p

Nih serius sikit nak berkata kata..
Dan dayah tahu.. hanya orang yang bebetul kategori gemuk *macam dayah je yang faham..
Sakit hati kaw kaw punya bila kita yang gemuk gedempol nih dengar orang yang kurus kata dia dah gemuk..
"eee I dah gemuk la"

Padahal nko tengok dia elok je sekeping badan.. tang mana yang gemuk pun tak tau. . Sampai nko rasa macam dia perli nko pulak.. padahal tak.. dia tak perli nko.. dia memang rasa dia dah gemuk walaupun nko tak nampak lemak dia dimana-mana..

MANUSIA jenis nih la yang selalu buat dayah rasa macam nak kasik penyepak dengan kasut tumit tinggi enam inci..! Serious shit bhai... where on earth your fat hiding 'till I can't see even a little bit of it.. agak agak la cik kak cik kak yang beria jaga badan.. kalau nkorang obses dengan berat sekalipun pandang pandang la keliling bila nak bercakap..

Kadang rasa sentap dan terhina bila terdengar kata kata nkorang yang kononnya nkorang dah "gemuk" padahal nkorang tak gemuk.. rasa tersindir dan disindir.. walaupun begitu.. hidup kena di teruskan.. bila dengar isu orang kurus kata dia dah gemuk macam nih.. dayah selalu buat dek je lah..
Kadang kesian pun ada..

Sebab diorang takut sangat gemuk..

Allergic sangat dengan lemak dan keluarga serta keturunannya.. bila ada majlis makan makan diorang tak boleh la makan sama. .. ... .. .kan..takot gemok punya pasal..  tak boleh la nak makan banyak kan kan kan..

Kita nih.. generasi yang makan la apa nko nak makan.. hikhik.....kitorang tak takot gemok dah.. jadik boleh la makan apa je.. hikhik..

:p
Jadi gadis gadis gemok cam dayah sekalian..
*note to self jugak sebenarnya. .

Kita nih memang dah gemuk kan.. terima dengan hati terbuka.. bergaya dan melaram lah ikut suka.. jangan rasa rendah diri.. jangan rasa segan.. agak agak taknak nampak nkorang besar dalam gambar.. nkorang menyelit la sebelah orang kiri kanan bila bergambar.. haha.. nampak nkorang separuh badan kan.. kalau ambik gambar sendiri macam yang dayah selalu buat.. crop je la gambar... dah otomatik nampak kecik sikit kan..kan.. ala.. there's always ada camera trick yang boleh digunapakai.. :)
Tengok je lah makcik dayah nih ha..
Dalam gambar memanjang kiut miut..


o_O HAHAHA..

cuba nkorang tgk makcik nih live face to face.. huurrmmm...pppffftttt...
*tumpor.. (kata org perak tapi dyh tak paham la maksudnya apa)
Ok lah..
12.50am.
Mengantuk sangat tapi disebabkan tengah tunggu suami dayah balik.. tak tidur lagi la dayah nih.. adalah penting bodek suami hari hari ok..
Biar dia tengok bini dia nih..
'Alahai baiknya bini aku tunggu aku balik'
Oklah.. lepas satu satu melalut..
Bye..!



5 comments:

  1. Kakcik nak turunkan berat badan, tapi pagi2 dah bantai makan... :)

    ReplyDelete
  2. Sama pemahaman kita kak...pernah puji org kurus cekeding...dia kata dia gemuk mau yer nk kasi tampor laju2...so kita nih gemuk yg hamat lah ek dari dia wakakakkakkaa itulah org yg x hargai pujian...apa salahnya ckp terima kasih. Simple je dua patah perkataan hahahah

    ReplyDelete
  3. Dayah, lenkali kalau org kurus kata dia gemuk, Dayah sokong jer lar, Dayah ckp lar gemuk nya kau sekrg ni. Biar dia x tido mlm dan x mkn nasi empat ploh hari empat ploh mlm.... hahahah

    ReplyDelete
  4. merasa kurus sekejap time dalam pantang.. hehehe.. pastu naik balik..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.