Friday, September 20, 2013

lelaki cakap pasal makan luar


dah berzaman aku tak menaip menaip nih.....
kekok pulak rasa jari jemari aku nak bercerita....
yelah....yelah..... nama je blog suami isteri..
tapi yang bercerita asyik la isteri...
memang macam tu la hubungan suami isteri...
mana pernah aku jumpa laki dia lagi banyak cakap daripada bini dia..
biasa nya dalam rumah tangga nih bini jer yang banyak bercakap..
kahkah...
mesti bini aku tarik muka nih.. kahkah..

nih pun sebab dia request kat aku taknak share blog
banyak cantik... takde makna nak blog sendirian berhad..
sebab aku malas nak update je..
haa...meh aku update sikit meh..

minggu lepas aku bawak bini aku makan kat luar..

saja nak menyenangkan bini aku tak payah nak masak masak..

biasalah..yang sampai mesti air dulu kan...
lepas tu satu satu makanan sampai....

bini aku order nasi gorang pattaya.. satu pinggan... lepas tu kongsi dengan anak.. kejap suap diri dia..kejap suap anak... kagum aku tengok pasal sambil suap menyuap tu sambil dia sebok ambik gambar lepas tu upload kat instagram.. dasat..dasat... anak aku pun dah paham kalau makanan sampai jangan terus makan ... bagi ibu dia ambik gambar dulu... apa apa hal pun dia nak upload instagram dia dulu... yang aku herannya bukan dia ada follower pun kat instagram dia... sebok jugak dia nak upload gambar kat instagram tu.... huhuhuhuhu..hahahaha... nasib baik dah jadik bini..kahkah.. kalau belum aku ingat masa nak meminang aku mintak tawar kot hantaran.. kahkah... kan ada keluar kat suratkabar ke saper ambik gambar makanan itu tanda tanda sakit kat otak...? haha.. tarik muka ketat la bini aku nih nanti..kahkah..


aku tamak... aku order nasi kerabu... udang masak petai dengan tomyam campur.. sedap tomyam tu.. sampai licin la kuah tu bini aku hirup... eh..eh.. silap... licin kuah aku hirup... bini aku ngap tomyam dengan kuah tu sampai tinggal suku mangkuk je... hakhak.. tu lah... tu lah dianya... suruh order lebih taknak... takut tak abih... sudahnya... lapar lagi nasi dah abih... suruh tambah nasi.. pun taknak..

inilah perangai perempuan ...

anak tu dah besar.. dah boleh habis dah sepinggan nasi..
paling tidak pun dua pertiga la.. sikit sikit tak habis tu aku pun boleh tolong kasik licin kan...
tapi dia masih lagi nak share share dengan anak tu..huh..

tak paham aku.. bila tegur kang..merajuk... bini aku kalau merajuk.. dia tak suruh aku tidur luar bilik tau.... dia yang keluar bilik.. diangkutnya bantal busuk dia..lepas tu tidur bilik anak... hahaha.. comel sangat kelakuan tu kan... takpelah.. tengah aku boleh sabar..aku bersabar lah.. dah tua tua sikit.. agak agak aku malas nak layan kerenah merajuk merajuk macam tu.. aku kawen lagi sorang ye dak.. :P

*okey mungkin sejarah terlakar aku yang tidur luar malam nih kahkahkah


nih gambar nih semua aku ambik dari instagram la nih...

aku perhati je anak aku layan note2 tu...
manja sangat budak nih..
tak boleh tunggu kosong...merengek kat ibu dia nak tab nak phone bagai..
aku dulu kalau bapak aku bawak keluar dah cukup baguih dah..
tunggu bodow bodow pun takpe la melangut tengok orang lalu lalang..
tak de la nak merasa ada gajet gajet macam nih..

gambar bini aku..?

takde.

dia tak pakai tudung... dulu dulu aku okey kan la..
sekarang.. takde..takde..
kalau tak pakai tudung... tak payah up gambar...

hang pa semua perasan tak aku control macho kat dalam gambar tu..?

aku ingat lain kali aku tak payah control sangat kan..
sebab aku perhati perhati gambar tu..
aku nih memang semulajadi macho dah rupanya...

patutlah bini aku sayang...

errr...ada ke bini orang lain nak sayang aku...?

haha..

*konfem tidur luar aku nih...hahahahaha

1 comment:

  1. Itulah asyik dayah je hapdet sinik.. tapi sesekali en. Suaminya hapdet dayah balik kena.. hehehe..
    Alah.. kalau takde gurauan tak best arr .. ;)

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.