Thursday, September 26, 2013

melampau dah bini aku nih tau...

nkorang yang sudi baca entry aku nih..
sila baca dengan mood sedih tau..

aku syak bini aku dah tak sayang aku macam dulu dulu..
aku syak cinta dia terhadap aku dah tak macam dulu dulu..
aku syak..

nkorang nak tau tak apa yang buat aku syak wasangka..?

eeehhh... dia sekarang dah taknak dah bergambar dengan aku....
kecik besar kecik besar je aku tengok gambar gambar yang aku jumpa..
tengok dia gelak ketawa peluk peluk macam tu..
tapi bukan dengan aku..

meh aku tunjuk kat nkorang satu satu..


gambar pertama yang aku nampak dalam henpon bini aku... amboi... bukan main lagi diorang kan...
 
 


tengok...tengok... dulu...dulu... dia main cak cak dengan aku jer...
dulu...dulu... kalau dia nak mengada-ngada dia ajak aku je...
sekarang...? mana aku...? mana..? mana..?


aku syak masa nih mesti aku tengah isi minyak kat petrol pump.. sebab tu aku takde dalam gambar kan.. *ayat nak sedapkan hati sendiri..

 tapi bila aku tengok gambar nih... melalui pandangan mata bini aku tu... aku dapat rasakan yang dia seolah olah sedang cakap kat aku.. "padan muka awak takde dalam gambar hahahaha" betul tau aku rasa macam tu... aku tau la bini aku kan.. bukan bini nkorang.. huh..


tengok ... diorang main main ambik gambar dengan gembira... sampai tergolek golek dalam kereta.. *mana aku.. sobs..sobs.. **airmata bergenang tapi aku syak ada habuk nih..



sedih tau hati kecik aku nih..
aku tau la selalu kalau dia ajak aku ambik gambar..
aku suka buat muka masam..
tapi itu bukan bermakna aku tak suka atau taknak ambik gambar dengan dia..
aku buat muka masam sebab aku yakin aku nampak paling hensem dengan muka macam tu..
dengan misai melentik dan janggut sejemput yang aku ada..
memek muka masam mencuka la paling sesuai kan..
takkan aku nak sengeh sengeh tunjuk gigi je memanjang kan..
jatuh la saham aku sebagai lelaki macho lagi hensem kan..


ada sebab lain sebenarnya..
selain gambar nih...
ada satu lagi penemuan baru yang menunjuk kan bini aku dah tak berapa sayang aku..

tadi kan..
aku minum air..
lepas tu aku letak cawan kat meja..
air ada lagi separuh cawan la..
lepas tu budak lelaki dalam gambar nih datang
dia nak minum air jugak..
dia tersinggung cawan aku..

tumpah...

ada ke patot aku yang kena cubit...?

*piaapp*

"lain kali awak nih letak la cawan kat tengah meja sikit"

ehh... aku salah ambik bini bawak balik umah ke apa petang tadi nih...?

ada ke patut orang lain yang tumpahkan air..orang lain yang kena cubit..?
mana keadilan dalam rumah aku nih weii..mana..mana...


budak nih lah... yang tumpahkan air..
tengok memek muka dia ambik gambar tu.. bajet hensem je kan..
takde pulak bini aku kisah .. aku tengok budak tu takde la senyum nampak gigi pun ambik gambar..



eh..eh.. ada la pulak dia bergambar senyum nampak gigi..
ala...gigi pun tak tumbuh habis lagi..
syok syok pulak budak nih bergambar dengan bini aku...
eeeeeee.... aku perhati je satu satu gambar nih...
siap la.. sampai masa nanti..
aku pulak bergambar dengan bini dia..
siap la..
eh..eh..


tengok..tengok... amboi...masing masing buat muka bajet comel..
eleh...kalau aku ada dalam gambar nih.. tak payah cakap banyak la..
konfem award paling comel sumer aku sapu bersih..
walaupun misai aku tebal janggut aku sejemput..
tapi lubang hidung aku mahal tau...
bila dalam gambar... aura lubang hidung aku terserlah lain macam tau..


aku tengok memek muka nih.. aku dah tau dah.. "awak takde dalam gambar" lepas tu yang kat belakang tu "blueek"


sampai pejam pejam mata ambik gambar..
bajet comel.

gambar yang paling buat aku rasa sedih kecewa hampa dan gundah gulana..
aku terpaksa share ciuman bini aku dengan lelaki lain...

fine..! fine..!
aku tahu ciuman tu kategori halal..

tapi dia kan bini aku..
sukahati aku lah kan..

"hakim..........meh sini ayah nak sekeh sikit...."

5 comments:

  1. confirm dayah gelak suka baca.. kehkehkeh.. nak wat camane.. ai pulak kena share dengan 2 orang perempuan.. dak Kakak dengan dak Nuha.. hehehe..

    ReplyDelete
  2. hahah.. kelakar jeles dgn anak sendri :)

    ReplyDelete
  3. Sebuah cerita kekeluargaan yang menarik.

    Mungkin akan jadi lebih menarik kalau penyusunan kata dibuat seperti mana kita tulis karangan cereka pendek masa SPM dulu. Nampak sikit tersusun dengan jalan cerita sedap dibaca. Gambar dah best dah.

    ReplyDelete
  4. main cak cak dengan mama yeeeeeeeee

    ReplyDelete
  5. sangat best entry nie.... heheheh...bessttttt sesanggattttt

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.