Sunday, September 29, 2013

roti cicah dengan kari

walla...!

sedap kan...?
nkorang pernah tak makan roti cicah kari nih...?
tak kisah la kari ayam ke..kari daging ke.. *kari ikan udang ketam dayah tak pernah try pulak..

hihi..

kisahnya....

ada sebuku roti gardenia kat umah dayah.... tak berusik...
belek belek... dah nak dekat dah tarikh luput... ohhhh... ruginya kalau tak makan kan...
so.....
fikir punya fikir.....
hurrrmmm....
makan ngan kari la...sedap jugak kan...
lama sangat dah tak makan cam gitu....
roti...cicah kari....eerrmrmmmmmm.....


sepantas yang boleh dayah masak tau....
portion kecik je.. sorang makan....
dah malam weiiihhhhh... mana boleh dayah makan banyak banyak...
kang tambah gemuk lagi kang....
motip dayah masak tu....nak bagi suami dayah makan...
ngehngehngeh....

lelaki takpe makan banyak...
nak kurus sikit pergi je gym...exercise..kan..kan..kan..

setakat nak masak kari nih....
memang small the pieces la gitu.....
^_^


setengah jam...
siap segalanya...
hehehe..
punya lah bangga dengan diri sendiri tau..!
tetiba terkenang saat tak berapa reti nak masak satu ketika dulu...
macam tak percaya je yang dayah akhirnya pandai masak...
so...mana mana anak dara yang perangai macam dayah satu ketika dulu...
*tak suka segala gala yang terkait dengan masak...
dun worry... bila sampai masanya...
masak masak nih akan jadik mudah untuk nkorang...
tambah tambah bila masak untuk orang yang tersayang...
:)

siap...
tunggu suami dayah yang hensem tu ngap je...

eeehhhh...*tak payah nak salin salin dalam mangkuk sangat la...
sikit je nih... kasik habis je.... hahaha...

lupa pulak nak cakap....

kalau dah dasar malas tu....
dia rajin cemana pun...
"malas" tu tetap ado...
haha...
yelah...
dayah fikir kan...
buat apa nak salin salin..
buat banyak mangkuk je nak basuh..
boleh jimat sabun..jimat air... elok la jimat kan...
hahahaha...

okbai..!
:P

1 comment:

  1. Kat rumat kakcik pun ada sebuku roti gardenia yang belum berusik. Ingat nak suruh anak buat puding roti je... :)

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.