Friday, October 11, 2013

cemas , putus kat alamanda......

semalam adalah hari yang sebok.
sejak pagi dayah gedebak gedebuk buat hal sendiri*yang tak kuasa nak cerita kat blog

sebelah petang rushing ke aeon cheras selatan sebab semalam ada J-Card day
sampai dua kali mengulang hantar troli sebab borong barang...
eh...nanti la cerita...

lepas tu dalam pukul sembilan lebih kot..
kelam kabut gerak pi alamanda..
suami dayah kata ada hal penting..........
mesti nak pergi alamanda semalam jugak...

pheewww...

kat alamanda berlaku satu lagi peristiwa bikin geram....
iyo..satu lagi pengalaman geram dalam hati dengan anak tersayang nih.....

budak budak kan...
kalau tak buat nakal.... memang tak puas hati la kan..
 
kat alamanda tu....
anak bertuah dayah tu...
lari lompat lari lompat...
 
last-last..
selipar putus...
 
kan..............................menahan geram je dalam hati..
 
laju laju pi masuk parkson carik selipar baru untuk dia..
takde pilihan lain...
padahal kat rumah ada dua tiga pasang selipar dia dah...
tapi kat umah la kan..
takkan sebab  kat umah ada dua tiga pasang selipar...
tak nak beli selipar baru pulak kan...
memang tak la dayah nak biar dia berjalan dengan selipar rosak...
bahaya...


syok  la kan budak bertuah nih... selipar putus... dapat yang baru... zaman kita dulu kalau selipar putus.. dapat cubit dapat rotan lepas tu jalan la nko kaki ayam kan.. saper suruh tak tahu jaga barang.. haa... gitu.... tapi tu zaman dayah kanak kanak la kan.. hehe zaman sekarang mak pak sumer kebanyakan nya sayang anak tak beragak.. mana nak bagi anak jalan kaki ayam dah kan.. hehe.. suami dayah yang garang tu pun tak sanggup nak jadik segarang itu hehe..  


muka budak happy dapat selipar baru...

tapi tu lah...

dayah pun tak faham...kenapa ada paperbag kasut wanita dewasa kat situ..
haha...

*ate... takkan anak je dapat sepatu baru kan... ibu dia pun nak jugak.....ngehngeh...
bagus anak...bagus... len kali putus kan lagi selipar.. bila beli baru boleh ibu dapat faedahnya sekali hahahaha......

tak jadik lah nak cubit hakim...
hati ibu dia nih dah bunga bunga.....
ngeee... ^_^

4 comments:

  1. salam jumaat
    ingatkan apa yang putus
    haha

    ReplyDelete
  2. smlm lps blk kejer trus siap2 bawak ank binik g aeon cheras selatan... dekat sgt dgn umah... 7 minit jer... manusia ramai giler...

    ReplyDelete
  3. hehee..
    baca tajuk gerun amat
    putus slipar ka hehehe....
    anak nureen bab slipar mengalahkan mak dia ni ha..
    penuh lemari slipar n kasut dia saja huhuhu

    salam kenal :)

    ReplyDelete
  4. kahkahkah.. ni kira sambung memujuk yang semalam lah ni..

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.