Saturday, October 12, 2013

dan dia memanjat pokok sekali lagi


baru je dua tiga hari lepas dayah up gambar kenangan dia panjat pokok time raya kan.. nih dia buat lagi... sampai sampai je kampong suami dayah ... tak sempat mandi mandi..tak sempat tukar baju.. tak sempat makan minum...terus dia tuju ke pokok tu... memanjat....

amboi budak nih...

urut dada je ibu dia nih nengok kelakuan dia...

mula lah tu kan nak buat perangai standard kanak kanak semalaysia...

perangai apa..?

ala nkorang nih...

"Perangai" la...

pantang dapat peluang... bila ada ramai orang.. ada sedara mara kawan kawan jiran tetangga...
mula la hok hek hok hek...
itu nak usik..ini nak usik..
lari sana sini..
godek barang itu...godek barang ini..
time time gini la nak itu nak ini..
menjerit jerit...
segala benda nak usik..
lagi kita kata jangan lagi dia nak buat..
lagi kita kata jangan usik..lagi dia nak usik...

haa.........orang yang ada anak mesti faham betapa geramnya kita kan...

nak marah depan orang...segan...
nanti orang kata kita nih garang kan..

kahkahkah..

*tepuk bahu bersama sama.. moh kita tubuhkan kelab moh.. simpan geram sampai umah.. haha..

*nanti lah hakim... sat lagi bila orang tak pandang... ibu cubit hakim kuat kuat...

*nih.. orang yang ambik gambar nih pun nak kena cubit jugak nih.. support anak memanjat.. kot ye pun nak   ajar anak memanjat pokok...biar lah budak tu makan minum dulu ke.. mandi ke.. rehat kejap ke.. tunggu petang petang sikit ke..isyyy... siap la... hakim pakej dengan ayah dia... dua dua akan kena cubit... awas..!

1 comment:

Note: Only a member of this blog may post a comment.