Wednesday, October 16, 2013

keluarga mertua , restoran cerana

tarikh apa hari apa aku memang tak ingat dah la..
 
aku cuma ingat masa tu aku tengah sedap tidur.. bini aku kejut cakap malam nanti dinner kat restoran cerana ramai ramai satu keluarga... ok , lepas tu aku pun nak sambung tidur balik sebab bila makan ramai ramai tu maknanya aku tak perlu nak kelam kabut sebab family wife aku kan ramai.. adik beradik dia lima orang campur ipar duai biras anak sedara mak pak mentua.... aku dah tahu dah.. konfem kalau janji lepas maghrib jumpa kat sana...maksudnya lepas isyak la baru nampak muka.. haha.. dulu awal awal aku stress jugak.. tak biasa nak menunggu menuggu nih.. tapi sekarang banyak syok woo.. aku ada lebih masa untuk tidur... haha..
 
lagipun restoran cerana dengan rumah aku tak sampai setengah jam pun  *kalau tak jammed la..
kalau jammed jangan harap la aku nak pi join makan ramai ramai tu haha.. menantu durjana..
 
walaubagaimanapun... lepas bini aku kejut aku petang tu.. aku tak dapat nak sambung tidur jugak..
 
sebok sangat bini aku tu suruh aku bangun... mandi... asar.. tak elok tidur petang... blabla *membebel
 
nko ingat syok ke nak sambung tidur sambil dengar bini membebel..?
 
memang tak lah... daripada taik telinga nko habis cair semua.. baik bangun je lah kan..


nah..gambar makanan... nih yang first round nih..
seingat aku lepas tu ada tambah tomyam dengan kerabu... tapi takde pulak gambar..
yang ada nih pun biasa lah.. aku kidnap dari instagram bini aku yang takde follower tu...
 
hahaha... kecian bini aku kan...
takde follower pun dia nak jugak up gambar kat instagram tu...heran aku..
haha..
 
nak citer pasal makanan... bagi aku boleh lah...
ikan masak tiga rasa , sedap.. digoreng dulu ikan tu garing lepas tu baru dituang sos..
udang..sotong... goreng dengan butter , dengan tepung.. cicah dengan thai sauce.. boleh la.. sedap tak sedap udang dengan sotong nih bini aku habiskan dekat setengah pnggan jugak la dia sorang je balun... baik hati adik adik ipar aku... bagi kakak dia gemuk lagi.. haha..
ketam masak cili memang terbaik la... sedap tak hengat...
tomyam Nampak macam kuah cair sekali rasa nak lagi...
sayur campur... ini standard la... rasa sama je kat mana mana kedai pun..

kulit ketam dalam kenangan...
selonggok dalam pinggan depan mata aku..
entah berapa ekor aku kupas malam tu... banyak jugak...
tapi yang masuk dalam perut aku sikit je...
yang banyak masuk dalam perut orang tuuuuu..
dia tau tunggu aku kupas je...
kupas sendiri tak reti...
nasib baik dia ada perangai pelik asyik nak bergambar..
dapat la aku bahan bukti...
asyik asyik yang mengupas aku...yang mengunyah dia...

haaa... kan... tengok la budak gemok nih...
dia senyum senyum la kan ada tukang kupas ketam...
eehhhh... nasib baik depan family dia.. kalau tak...dengan kulit kulit ketam aku suap masuk mulut dia!

haha..

ohh lupa... selain budak gemok..
ada sorang lagi budak comel yang kejenye berlari lari sana sini...
datang dekat je nak makan , suap je.. dia lari...

masa kitorang sampai...restoran lengang lagi..
tak berapa nak ramai orang...

tengah tengah makan tu...
tetiba ada orang nyanyi nko...
lupa pulak aku kat cerana ada liveband..

aku tak tengok sangat la saper yang nyanyi.. tengok gitu gitu je..
tak lawa sangat.. baik aku ngadap makanan kan..

tetiba bini aku kata...

"eh.. ayu one in a million la"

terus dia lenggang lenggang ke depan stage tu nak bergambar...

aku heran betul lah..

kan aku dah kata.. instagram dia takde follower pun...
yang dia nak jugak ambik gambar tu... untuk apa kan...kan..kan..

ingat ingat lupa la.. bini aku nih memang minat suara ayu nih masa ayu dalam reality show tu... eh... bukan bini aku je yang minat ayu nih... dengan mak mentua aku pun minat si ayu nih.. tapi aku tak nafikan la suara dia memang power la nyanyi live tu.. tak menyombong.. masa orang ramai tengah bergambar dengan dia.. *orang ramai tu family in law aku la haha kan aku kata masa kitorang makan tempat nih tak penuh lagi.. ok sambung cerita.. masa tengah bergambar tu.. si ayu nih yang datang dekat mak mentua aku.. salam siap cium tangan lagi nko.. *sopan betul yer? aku ada terdengar la dia kata "biar yang muda nih la yang kedepan ye tak takkan makcik pulak nak datang kat saya bergambar kan.. "
 

aku perhati je gambar nih...
lantas aku terfikir..

mungkinkah bakat bergambar yang ada pada bini aku sebenarnya turun temurun dari mak mentua aku? hahaha... *abih la kalau mama baca...mau dia cop aku menantu durjana lagi nih..

yang nih lagi satu hal...

malu malu nak bergambar dengan ibu dia...
aku kalau tak sebab makpak mentua depan mata... memang nak je aku sekeh budak nih..
dah lah makan lari makan lari .. lepas tu main air sampai basah baju...
dah la kecik... makin kecik je aku tengok...
eehhh.. mentang mentang dia hensem warisan ayah dia nih...
kan..



 

budak kecik memang seronok berlari sana sini tambah penuh dengan air keliling restoran cerana nih..
 

yang nih aku copy dari henpon hakim..

anak bujang aku nih pun dah pandai ambik ambik gambar dah..

nak mengikut tabiat ibu dia la tu...

jangan anak..jangan..

kalau orang perempuan gedik gedik bergambar takpe..

kita lelaki nih kena control macho sesaja anak...

last sebelum melangkah keluar dari restoran yang dah mula nak dipenuhi dengan orang.. sempat la bini aku bergambar lagi sekali dengan ayu... suka la kot.. dapat jumpa artis yang dia minat.. aku kalau jumpa artis nih..aku minat cemana pun .. aku buat dek je.. sebagai lelaki kan.. aku kena pertahankan airmuka dan kejantanan aku *krik krik krik
 
oh ya... aku suka sangat tengok wife aku pakai skirt labuh tu malam tu..
cantik skirt nya..
 
tetiba bini aku tu nampak kurus 2 inci..
 
haha.. 

 
 

3 comments:

  1. wah.. sakan bergambar dengan ayu tu.. ;)

    apalah agaknya komen dari dayah pasal entry ni.. ;)

    ReplyDelete
  2. Motif mengutuk isteri la tu...

    hehehe... usik mengusik bawa bahagia. :)

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.