Tuesday, September 2, 2014

#kbba , cabaran 30 hari , day 2

5 cara memenangi hati anda.

Ikut nafsu hipokrit dayah teringin betul nak jawab begini...
1. Hadiah kan dayah rumah banglo
2. Bagi dayah sebuah kereta audi
3. Belanja dayah sepuluh gram emas setiap bulan
4. Bawa dayah shopping setiap minggu
5. Belikan dayah handphone baru seriap kali ada model terbaru dari sony
Wahhh...gitu... mengalahkan ratu cantik dah kekdahnya.. hahah..

Sebenarnya.. dayah rasa susah betul nak jawab soalan ni. susah nak cakap pasal hati. Haha.. jenis oldskool macam dayah nih.. bila disentuh pasal hati nih.. memang lama lah dayah pikir.. pikir.. pikir..  tak boleh buat main pasal hati nih.. ♥

lepas lama fikir..ini yang mendapat tempat teratas. cara yang mampu menambat hati.


1. Sentiasa berasa dalam tangga teratas la kot. Belanja dayah kfc..! Hahah.. kfc ni sangat dekat dengan hati dayah.. kecik kecik dulu bila ada hari istimewa yang nak di rai..kfc la  makanan nampak mewah yang senang dimiliki.. orang tua dayah selalu beli kfc je lah.... kami bukan keluarga kaya.. jadik bila dapat makan kfc tu dia punya gembira memang tak terkata. Beli tak banyak pun..tapi masing masing makan berkongsi.. oowwhh sangat manis.. jadi kfc always win.. walau kami adik beradik akhirnya kini dah mampu..(Alhamdulillah) tak pernah lagi lupa diri. Susah nak explain kat orang yang tak alami apa yang kita lalui.. heehee.. kfc always win. Always. Dekat di hati.


2. Belanja nasi ayam pelisss.. hehehe.. makan lagi... kakakakakahkah.. mana tak gemok kan... hihi.. tapi sungguh la.. dayah ni penggemar nasi ayam... kalau pergi pasar malam ada lima stall nasi ayam..lima lima tu dayah akan beli dan try.. kekekeke.. rasa sikit sikit.. share la ngan keluarga.. janji merasa.. mujur juga packaging nasi ayam ni bukan jenis penuh.. selalu nasi kan secawan.. adoii.. dah sembang pasal nasi ayam pulak makcik nih kannnn.. hihi.. sungguh la.. nasi ayam sering menambat hati.. tak pernah gagal la setakat nih.. ♥ hikhik..

3. Durian crepe. Nampak je durian crepe..terus masuk setengah inci dalam hati ni.. ngahahaha.. teman kan oghang peghak... segala yang berkaitan dengan durian teman suka.. paling win durian crepe.. pasal durian crepe dah kawen dengan creme yang sedap dan manis..gituh... buat sementara.. durian crepe memang antara makanan menarik di dunia... tapi durian crepe ni baru hadir setahun dua je.. jadik tak mustahil nko akan digantikan yer durian crepe.. hahahahah.. buat masa ni.. durian crepe juga dekat di hati..


4. Nasi ayam.. lagiii..?? Yup.. nasi ayam.. hahahah.. Iolls tak mampu menipu diri sendiri.. sesungguhnya nasi ayam nih sangat sangat memikat hati... ehh.. nasi ayam seperti didalam gambar diatas sahaja.. yang hanya dijual disatu tempat saja..yang hanya dijual oleh pakcik dan makcik yg berniaga di depan masjid kajang saja.. haaa siap bgtau lokasi.. pi la try..  dia punya nasi..sambal kicap sup ayam semua mabeles...oii..oii.. makan sepinggan boleh buat hati terpikat setahun oii.. haha.. nkorang tak pernah rasa maka nkorang tak tau.. jadi terima saja kenyataan nasi ayam diatas adalah antara perkara menarik di dunia yang menambat hati dayah.. hihi.. (mi kari dia pun sedap jugak....haahaa sempat promote..)


5. Never say never. Sate dan cendol.. yup.. makanan lagi.. hahah.. sukati lah.. dah memang ini yang menyentuh hati dayah.. phewww.. membesar kat kajang buat dayah sebati dengan sate.. hihi.. satu malaysia ada jual sate.. tapi cuma satu kedai tu je yang menarik hati dayah..setiap minggu! Kalau terbabas seminggu tak pergi.. the next following week mesti nak jugak jugak.. adalah satu kedai yang agak terpencil kat kajang nih.. terpencil terpencil pun setiap malam sate yang dijual nya laris dibeli pelanggan setia.. hehe..
Cendol tu bukan minat sangat..terpaksa beli je.. sebab kesian kat orang yang jual nya..takde orang nak beli cendol dia.. semua dok  beratur beli sate je.. selepas bertahun tahun.. jadik kebiasaan.. cendol tu dah jadik kegemaran la sudahnya.. hikhik..

Senang je rasa nya kan... bawak pi makan .. makan..makan.. sampai gemok.. haha.. maca senang je nak memenangi hati Ioll kan.. dah memang setiap manusia tak sama.. lagi pulak.. sebenarnya hati dayah dah lama takde.. dah bertahun tahun lamanya.. dayah dah serah hati dayah kat dia.. dayah dah takde hati nak dimenangi dah..


Hahah.. bajet sweet la makcik dayah ni kan.. kekekeke..
Tapi itu la kenyataannya.. sebab tu susah nak settlekan task yang ini.. yang ada kat dayah sekarang hati lelaki hensem tu lah... sebab tu kuat makan.. hahahah.. dah memang rahsia memikat lelaki ialah kenyangkan perutnya.. gitu...haha.. semoga alasan ini logik diterima...

Peace yawww..!


P/S : donut tu pun memikat jugak tu.. menambat hati jugak tu.. kan... hihi. ♥

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.