Thursday, September 4, 2014

#kbba , cabaran 30 hari , day 4

Buku kegemaran anda.
Cakap pasal buku. Memang kegemaran dayah. Dayah memang suka membaca. Apa yang menarik minat semua dayah baca. Dayah memang ada banyak buku. Segala macam jenis buku. Semua buku dayah sayang. Takde pilih kasih.
Cabaran hari keempat, buku kegemaran anda. Kalau nak cerita pasal buku kegemaran... haaaaaa... boleh juga..
Bukan semua buku kesayangan dayah tu dayah suka kekekeke.. walaupun suka membaca... kan..kan..kan.. ada je buku yang dayah tak minat tapi dah orang tersayang hadiah kan... dayah baca juga. Dayah kan suka membaca..buku tu je yang dayah tak suka.. hahah.. macam complicated..sukar difahami kan..
Kejap suka baca buku..kejap kang tak suka buku.. tapi kalau dibaca dengan teliti.. mesti paham maksud dayah tu.. tak paham jugak.. jom kita ngeteh...dayah explain bagi paham nak...... jom la..... hihi..
Buku kegemaran dayah. Doraemon. Berpuluh silap silap beratus komik ada dalam simpanan dayah. Paling win komik doraemon. Buku la tu.. buku komik..
Hihi.. terimalah kenyataan...  buku komik doraemon adalah buku kegemaran dayah..tengoklah.. buku tu dah kuning kelabu asap dah..naik lunyai.. dayah baca ratus kali.. ratus kali ketawa sorang..
Nak buat cemana... otak dayah memang beginilah...orang lain buku kegemaran semua grand va va voom kan... terimalah diri dayah seadanya..tolong jangan ejek dayah sebab buku kegemaran dayah adalah komik doraemon.
Jangan eh..jangan ejek. Ni hak peribadi. Ingat senang ke nak berterus terang nih..?
Bagi buku lima kang..nak??

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.