Wednesday, July 16, 2014

Di waktu seluruh malaysia marah awek stereng lock

Tak tau la kenapa..

Walaupun budak perempuan tu berkelakuan dah macam gangster.. simpati dayah tetap pada perenpuan tu..

Tak tertahan dalam hati bila baca komen komen yang mengutuk perbuatan dia. Yup apa yang dia buat salah.. mengamuk dalam keadaan marah..

Budak budak lagi kot...?

Entahlah...

Pelik.  Tapi dayah akui yang dayah rasa kagum dengan keberanian gadis stereng lock tu..

Pengalaman yang dayah lalui.. itu yang buat dayah kagum.. memang banyak pemandu biadap kat luar sana..

Daripada video perempuan mengamuk dengan stereng lock tu dayah nampak pakcik tua tu ada jugak tunding jari dan ckp kat perempuan tu jangan buat mcm tu kat dia...

Hurmmm..

Mungkin dayah racist. Maka dayah kata padan muka. Tapi mengenali sikap perangai bangsa itu buat dayah yakin.. kalau tak kerana orang sekeliling dan pakcik tu takde geng.. dia tentu dah tunjuk belang jugak..

Dah tersebar dah status anak dia mencarut dan maki perempuan tu...

Nampak jelas yg anak pakcik tu pun lebih kurang je.............. yelah... sekarang hampir satu malaysia mengutuk budak perempuan yang mengamuk dengan stereng lock tu kan... sah sah mereka rasa mereka ada back up yang kuat...

Kalau ya pun budak perempuan tu melampau dan bersalah... yang lain lain tu..... sedikit sebanyak lebih kurang ada takde sama je... kutuk budak tu.. ada yang libatkan mak bapak...

Yang sentuh pasal mak bapak budak tu...
Cuba kalau ambik balik soalan ni..
Mak bapak nko tak ajar ke supaya jangan menghina orang.. jangan libatkan mak bapak orang kerana anak buat salah.

Dayah tak tau la...

Tak tau kenapa...

Semua orang mengomen macam diri masing masing mulia sangat....

Yup. Budak tu buat salah.

Tapi cara kita nih... membantu ke budak tu jadi betul..

Kesian dia..

Kesian jugak kat kita..

Hurmmm..

Kepada awek stereng lock.
Akak kagum dengan keberanian awak.
Tapi tetaplah... keberanian awak yg melampau tu salah....
Tak patut apa yang awak buat tu..
Tapi semua orang buat salah dalam hidup ni..
:)
Bertabahlah.
Semoga awak kuat.

:)