Thursday, October 1, 2015

Dah lama tak tukar handbag

Tadi aku belek belek gallery handphone.. nak delete gambar gambar yang dah tak perlu.. aku perasan dah dua tiga bulan aku pakai handbag yang sama je.. beg sandang belakang yang memang sangat aku sayang.. selesa pakai.. mudah segala macam perasaan yang best terhadap beg itu.. heheh.. sebab tu lah kot aku pakai lama tak terfikir nak tukar.. sampai raya pun aku usung jugak beg sandang tu walaupun nampak tak sesuai >_<
So aku decide lepas dinner..nak kemas cepat cepat segala pinggan cawan periuk belanga lepas tu nak belek handbag lain.. rasanya dah tiba masa beg sandang kesayangan aku rehat..cuti..hikhik..



Untuk dinner aku masak sambal telur dengan sayur bendi.. mula mula aku ingat sambal telur tu nak lenyek lenyek lepas tu makan dengan roti je.. sekali anak aku kata lapar sangat dia nak makan nasi jugak so nak tak nak aku rajinkan jugak lah diri masak sejenis sayur.. gambar nih aku rembat dari instagram hakim heheh.. masa bila dia selfie pun aku tak perasan.. tadi aku usha usha timeline nampak gambar nih.. anak bujang kesayangan aku dah tidur kalau tak memang aku tanya lah masa bila dia ambik gambar nih.. ibu dia nih tengah buat apa sampai tak perasan anak sendiri posing macam nih.. huhu..



Settle clean and clear dapur meja makan semua aku rasa letih.. heheh.. daripada nak belek beg aku terus lunjur kaki tengok tv.. tapi otak dok teringat jugak kat beg beg beg beg.. hoiii tak boleh jadik lah.. aku bawak jugak keluar semua beg yang aku ada..

Aduhai.. sayang semua beg aku nih.. setiap beg ada cerita sendiri..ada kenangan manis sendiri.. ^_^ ..



Leka lah sepanjang malam aku belek satu satu.. lap dengan kain lembap.. belek zip elok lagi tak..belek tapak beg.. huhu.. memang terasa sangat dah lama aku tak belek beg beg itu.. tetiba rasa macam diri aku tak hargai pulak barang yang aku ada.. beg beg tu semua bukan lah jenama yang mahal mahal ribu riban tapi tetap lah handbag yang dibeli dengan hasil titik peluh sendiri.. ada lah satu dua pemberian suami aku.. yang lain semua aku beli sendiri jadik aku memang sayang sangat lah kat beg beg nih semua..

Sorry lah beg beg sekalian.. lepas nih aku akan lebih beringat untuk gilir gilir pakai kalian semua ye.. heheh..



Nkorang pun.. kalau nkorang jenis ada beberapa handbag macam aku nih.. rajin rajin lah belek beg nkorang ye.. dulu aku ada satu beg je.. dah betul betul rosak baru ganti baru.. dulu selalu teringin nak ada dua tiga beg lain lain warna.. alhamdulillah Allah bagi rezeki merasa nak tukar tukar pakai beg macam nih..

Dalam masa setahun dua nih aku takde lah terfikir nak beli beg baru.. tapi kalau suami aku rasa nak bagi hadiah kat isteri dia nih.. kecil tapak tangan stadium perak aku tadahkan..
Hikhik..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.