Tuesday, October 13, 2015

Lama tak membeli kat ayamas

Lama giler dah ku rasa tak jejak kaki kat ayamas.. Tak ingat ntah dah beberapa bulan kot? Kalau dulu tu hampir setiap bulan.. mesti singgah kat ayamas.. ntah semenjak bila..ayamas macam dah tak berapa masuk dalam senarai kedai makan pilihan.. huhu..

Actually aku ingat dinner malam nih nak buat rendang daging.. sempena tahun baru kalendar islam nih.. sekali seharian banyak kerja.. dengan poslaju ramai orang..aku tunggu dekat 50 orang tadi.. heran gak aku..biasanya tengah tengah bulan macam nih poslaju tak berapa nak ramai orang.. hurmmm.. letih kot berjam jam menunggu giliran.. last last lepas ambik anak aku balik sekolah petang tadi aku cakap kat dia nak beli je lauk untuk dinner..
Memula aku ingat nak beli pizza je dah.. kira habis senang lagi simple la dah tu bagi aku.. sekali terpandang kedai ayamas.. eh..eh.. terus anak tekak teringat ingat biskut butter ayamas.. sedap hoii..! Lama giler tak makan.. terliur mengenangkan kesedapan biskut butter itu.. maka..terus aku tukar plan.. beli ayam seekor untuk dinner.. suami aku memang diet tak makan nasi..



tanya kat anak aku ok tak kalau malam makan ayam.. ibu tinggal masak nasi je untuk hakim? Boleh je dia kata tak payah nasi lah ibu.. hakim makan ayam je ibu buat balut dengan roti..wahhh.. senang hati aku dengar anak aku pun ala ala nak diet heheh ^_^

So..aku beli seekor setengah ayam.. banyak giler untuk dua dewasa satu kanak kanak tapi aku tahu.. esok cuti kan.. kebarangkalian sangat tinggi anak aku dengan ayah dia kang tidur lambat layan movie la..layan game la.. harus lah pukul dua tiga pagi lapar.. haaa aku tau sangat dah hal nih.. ehhh anak aku tu asyik cakap nak diet tapi kebelakangan nih selera makan dia tinggi..kuat makan mujur dia suka berlari tak tentu pasal jadi habis lah makanan berlebihan terbakar tak sempat jadi lemak yang boleh buat anak aku tu jadik gemok..huhu..



Sebab tak masak.. awal aku lunjur kaki tengok drama tv malam nih.. hiikhiik.. sambil layan biskut butter ayamas.. serius weihh sedap.. bertahun dah aku makan biskut nih.. awal awal keluar dulu murah je..tak silap aku rm 4.90 je... sekarang... :( mahal dan pack isi kat dalam dah sikit.. ehhh aku ada je hapdet pasal biskut nih sejak bertahun tahun yang lepas.. nanti aku nak carik balik entry tu.. nak tengok perbezaan gambar biskut butter tu dulu..buat perbandingan dengan biskut butter sekarang..

Tapiiiiiiiii tu lah... mahal mahal pun aku beli jugak sekotak.. sebab sedap yang tak mampu nak kata tidak hehehe.. ayat bahasa jiwa bangsa aku bagi nihhh.. aku tak mampu nak tipu diri sendiri.. memang walaupun mahal aku masih tetap rasa puas hati.. rasa berbaloi lah beli tu..



Ayamas patut bagi aku diskaun ten percent kat aku lepas nih sebab sejak dulu sampai sekarang aku rajin je promote biskut butter ayamas nih.. hihi..
Ok.. aku nak main online game jap dengan anak aku.. anak aku dah start dulu tu..ciskek betul budak bertuah nih lah..

Babai..!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.