Wednesday, October 21, 2015

Tidur awal?

Itu je yang aku dok pikir sekarang.. huhu.. berdenyut denyut rasa sakit kepala.. sejak tengahari tadi.. aku keluar kejap je rasanya pergi kereta.. ambik barang masuk je dalam rumah start rasa nyut nyut nyut kepala aku nih.. huhu.. first time sejak jerebu aku rasa cenggini.. memang tadi bukak je pintu umah bau asap kuat.. aku dah ada rasa tak sedap hati tapi barang yang aku nak ambik dalam kereta tu memang agak penting..nak tak nak mesti ambik jugak.. hurmmm penyudah nya nih lah aku menanggung sakit kepala.. pedih hidung dan anak tekak toksah cakap lah.. aku telan air dah bergelas gelas masih terasa perit anak tekak nih..

Settle je dinner, aku cuma letak pinggan mangkuk segala cawan kat sinki, air panas pun aku tak masak lagi.. nih mata aku memang berat nak lena je dah.. memang aku lebih suka settle semua yang patut malam malam supaya esok bangun pagi tak serabut mata nengok dapur sepah..tak terasa sangat letih nak masak nak buat breakfast semua.. tapi dah cenggini sakit kepala berat mata.. aku mengalah lah.. memang jarang sangat aku tidur awal.. selalu dua tiga pagi kot baru aku settle semua yang patut..baru senang hati nak tidur.. berat hati aku teringat ingat kerja rumah tak habis siap..tapi kang kalau aku paksa diri kang buat nya esok makin tak sihat.. lagi payah kan.. aku tahu mata aku berat nak lena pasal aku telan ubat..huhu.. kalau tak aku paksa jugak diri aku siapkan apa yang patut dulu baru tidur..huhu..

Siapa yang jenis sebelum tidur mesti nak siap kerja supaya bila bangun tidur pagi dengan senang hati..mesti boleh paham perasaan gundah gulana yang aku rasa sekarang.

Memang jerebu tahun nih teruk melanda malaysia nih.. sedih aku rasa bila tengok alam sekeliling  samar samar je.. payah nak nampak tumbuhan hijau yang segar.. bangun pagi awal pukul lima pun tak dapat nak hirup udara segar.. menitik air mata aku mengenangkan betapa Allah ambil sikit je nikmat yang dipinjamkan selama nih.. manusia dah huru hara hidup.. sedangkan selama nih.. aku tak rasa kita manusia menghargai alam sekitar..udara segar semua tu.. betapa kita manusia nih banyak je lakukan pencemaran...kan..?

Ya Allah, tuhan yang Maha Pemurah, Maha Penyayang lagi Maha Mengasihani, ampuni dosa kami semua yang lalai dan leka dalam menjalankan kewajipan kami Ya Allah. sesungguhnya kami hamba yang lemah,ampuni dosa kami Ya Allah.. aamiin..
aamiin ya rabbal alamiin..

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.