Thursday, November 26, 2015

Masak simple simple

Aku tak tahu la kehidupan orang lain macam mana.. tapi kehidupan aku Alhamdulillah bab makan aku jarang sangat pening kepala tak tahu nak masak apa.. sehingga saat aku mengarang nih lah.. aku masak apa pun sedap ke tak sedap ke insyaAllah suami dengan anak aku akan makan habis.. walaupun beserta komen yang mungkin akan menyayat hati.. kekekekeke tapi mereka tetap jaga hati dengan makan dan biasanya anak aku lah akan ada lebih sikit komen kalau dia rasa tak sedap kat anak tekak dia..


Hehe maklumlah kan budak budak memang jujur sikit kan dan memang aku kena hadap lah kalau anak aku komen pasal aku jugak yang gatal gatal pi tanya sedap tak sedap dan tanya pendapat apa kurang apa lebih gituh.. ^_^



Ni antara sarapan yang aku buat.. roti telur cheese lepas tu aku buat ayam masak merah dan nasi lemak tengah masak lagi la time nih.. aku jarang sangat dah masak nasi lemak sejak sejak suami aku "eat clean" nih.. ni aku buat nasi lemak pun sebab teringin.. anak aku pun dok sebut nak nasi lemak so aku rasa macam berbaloi la buat nasi lemak awal pagi..aku buat tak banyak la dalam 3 pinggan nasi je.. cukup lah untuk cover dari breakfast sampai ke lunch gituh.. 



Masuk malam roti memang habis lah kan.. nasi lemak semua pun memang selamat so aku goreng kuew tiau je.. dok hadap nasi lemak jadi malam makan yang ringan ringan sikit ye dak..? Hikhik..Gituh lah.. nih pun aku gatal ambik gambar so gatal gatal la aku hapdet kat blog buat kenangan sendiri heheh..

Oklah..bye!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.