Friday, May 13, 2016

malas masak,makan luar

nampak mcm anak bujang aku nih ngikut muka aku kan..? sebenarnya muka dia iras suami aku masa muda.. oh yaaaa... makan nih anak aku yang belanja...bawak keluar duit tabung dia rm20 sebab nak belanja aku makan udang...
redha dengan title entry sangat jujur dari aku..heheh..

sesungguhnya memang itu la yang berlaku last week... malas sangat sangat sangat... eehhh aku rasa macam dah beberapa minggu aku tak masak... tak betul betul masak... setakat goreng telur, goreng keropok...buat roti telur...goreng fishball... dan buat spagethi... semua yang senang senang dan mudah mudah je.... huhu... sungguh tengah musim malas nau nau nak masak... mujur je suami aku seorang yang super busy dengan kehidupannya, yang banyak masa berdua antara aku dengan anak aku je.. senang lagi aku rasa kalau makan luar..tapau.. atau tu lah... masak simple simple tu...... serius kebanyakan masa memang aku cuma  berdua je dengan anak aku... suami aku busy dengan kerja, lepas tu setiap malam pun dia pergi gym.. kalau tak pergi gym dia ada aktiviti silat dia.. huhu.. (tetiba terasa sangat macam aku dengan anak aku nih tak penting dalam hidup suami aku heheh) dek kerana suami aku tu busy macam tu lah.. aku betul betul rasa memasak bukan pilihan bijak, kos lebih tinggi bila masak sikit sikit setakat untuk aku dengan anak aku..huhu.. malas malas pikir... beli je lah senang...

^_^

senang sangat hidup aku nih ye..? hhheeeeee.... ^_^

selalunya bila nak makan kat luar nih... aku dengan anak suka pergi kedai yang sama je... macam takde kedai lain dah bagi kitorang nih... berulang ke tempat yang sama je... hingga akhirnya dari tokei kedai sampai la tukang bancuh air...semua kenal muka kitorang... tambah pulak kebanyakan masa kami cuma berdua... sorang makcik cantik dengan sorang budak lelaki hensem bila lepak berdua cenggini aku rasa memang mudah jadi perhatian.. hehe.. disebabkan itu lah selalunya aku dengan anak aku selesa pergi kedai yang sama je... selagi takde apa apa masalah... selagi tu lah kami datang.. inshaAllah... 
selalu malam aku jarang makan...tambah sejak mula nak diet nih.. aku selalu buat roti telur je kalau lapar sangat.. selalu malam tapau untuk anak bujang aku tu je lah nasi kat kedai tomyam.. kalau lapar sangat biasa aku order jugak la yang ringan ringan macam kuew tiau nih...
waktu malam pun sama...... kitorang akan carik kedai yang sama.... selain sebab dah rasa selesa... selain sebab comfort zone itu... sebab lain kitorang suka pergi kedai makan yang sama sampai lebam ialah sebab orang orang kat kedai tu dah tahu yang aku isteri orang.... ahahahahaha.... alasan ntah apa apa......? tak lah... aku serius.... selalu kalau aku try test tengok makan kat kedai yang lain... mesti aku kena ngorat... :P  hahah akan ada je orang tegur ingat aku nih kakak hakim.... akan ada je budak lelaki usha usha aku sampai anak bujang aku naik geram.... belum kira lagi kang budak budak yang ambik order atau tukang bancuh air yang akan senyum satu macam.... 

sebagai isteri orang aku rimas dengan suasana macam tu.... hahah... tolong jangan muntah hijau pulakkkk sebab aku cerita nih betul betul berlaku... sampai tahap ada yang datang dekat tegur hakim mintak nombor phone kakak pun ada.... dan anak aku akan buat muka tak puas hati dia... "ini ibu saya lah bukan kakak saya" heheh aku selalu sengeh je..

dulu dulu aku selalu rasa geram bengang marah sebab diorang tak nampak ke aku nih bini orang tak nampak ke anak aku takde ke gaya bini orang kat aku sampai nak didekati oleh lelaki macam tu... well lagi sekali ku pesan tolooongg jangan mintah hijau ye... aku cerita apa yang jadik nih bukan nak poyo poyo bangga diri macam syok sangat aku ada peminat... honestly aku bukan nak perasan syok sendiri dan sebagainya.. aku luahkan apa ku rasa je...

main point tadi aku nak cerita pasal makan luar je kan... heheh..

ntahlah....lama lama aku dah terima kenyataan syukur alhamdullillah Allah bagi rezeki muka awet muda kat aku... aku dah betul betul pasrah dan redha bila orang ingat aku nih kakak hakim... kadang kadang tu ter sombong jugak sebab muka awet muda nih...cepat cepat ku istighfar mohon ampun dari Allah s.w.t cepat cepat ingatkan diri sendiri semua nih pinjaman je...

aku sedar diri aku  cuma seorang makcik comot... ada sorang lelaki hensem nak buat isteri dah cukup baik dah kan.... hikhik..   ^_^






tak tau lah bila mood memasak nak datang balik.... honestly makan luar memang boleh buat bajet burst tapi macam aku kata lah kebanyakan masa terutamanya weekdays aku cuma berdua dengan anak aku... aku pun jarang sangat makan malam kebelakangan nih... beli nasi untuk aku dengan hakim siang malam tak sampai rm15 pun.. kadang tak sampai rm10 pun... kadang kadang terlebih sampai rm 30 rm 40 pun ada... heheh sendiri pandai pandai la bajet... 

tapi betul kan...?

aku tau ramai je isteri bekerja yang macam aku.... dengan penat kerja tu... nak masak tu rasa letih sangat kan....? kadang anak bukan nak makan banyak... jadi bazir pulak masak.... huhu...

oklah...

tu je nak sembang...

sambil senyum sorang perhati gambar nih... aku rasa sweet je tengok gambar nih... tengok anak aku pakai sama kaler dengan aku dari tengahari sampai malam... aku pakai baju tudung sama je.. anak aku memang wajib paksa rela dia mesti nak tukar baju heheh... 

aku harap anak aku akan sentiasa ada untuk aku sampai akhir hayat aku...aamiin..

okeh..okeh..
babai..!

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.